2012. január 21., szombat

Meggyes-Mandulás Pite - HáziHölgyeknek ;)


    Nézzük csak mi van itthon... Liszt, tojás, tej, cukor, befőtt. Dobjunk össze egy könnyű meggyes-mandulás pitét, amit képtelenség elrontani! :)

Meggyes-Mandulás Pite





    Ma délután reflexszerűen beléptem a kis Konyhakuckómba, tippeltem párat, és bíztam benne, hogy a végeredmény vállalható lesz. Büszke vagyok erre a meggyes-mandulás pitére.

A puha, kicsit sem száraz tésztát jól tippeltem:
  • 40 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 csipet só
  • 3 db tojás
  • 8-10dkg olvasztott vaj
  • 8-10 dkg cukor
  • 4 dl tej
 

A díszítéshez-ízesítéshez nincs szükség másra, mint:
  • egy üveg magozott meggy(befőtt)
  • mandulaszeletek
  • (vaníliás) porcukor
  • mentalevél



    Készítsünk egy egyszerű kevert tésztát a hozzávalókból, majd öntsük egy kivajazott (sütőpapírral bélelt) tepsibe. A meggy levét igyekezzünk kicsavarni, majd szépen egyenletesen elteríteni a tészta felületén. Helyezzük az előmelegített sütőbe, majd alacsony hőfokon pirulásig (esetleg tűpróbáig) süssük. Időközben (mikor látjuk, hogy nemsokára elkészül a piténk), hintsük meg a mandulaszeletekkel - sokkal ízesebb és finomabb, ha kicsit megpirítjuk! Vaníliás (vagy sima) porcukorral meghintve tálaljuk. Melegen, és hidegen is isteni!







    Szalóki Ági - 'Mindig az a perc' című dalával kívánok Mindenkinek meghitt hangulatot a sütögetéshez, és jó étvágyat a végeredményhez!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...